ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΛΑΘΙΑΝΑΚΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΞΗ "ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ" ΤΟΥ Χ. ΚΟΚΚΙΝΟΥ.

Τρίτη 29 Μαρτίου 2011

Δελτίο Τύπου "Την έντονη αντίθεση της για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων της Δωδεκανήσου εξέφρασε για μια ακόμη φορά η Μίκα Ιατρίδη σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και κάλεσε την κα Υφυπουργό να πει ξεκάθαρα ότι είναι οικονομικοί οι λόγοι που οδήγησαν στις συγχωνεύσεις των σχολείων, οι οποίες τελικά θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση της εκπαίδευσης. "

Την έντονη αντίθεση της για τις καταργήσεις και συγχωνεύσεις σχολείων της Δωδεκανήσου εξέφρασε για μια ακόμη φορά η Μίκα Ιατρίδη σε συνεδρίαση της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων και κάλεσε την κα Υφυπουργό να πει ξεκάθαρα ότι είναι οικονομικοί οι λόγοι που οδήγησαν στις συγχωνεύσεις των σχολείων, οι οποίες τελικά θα οδηγήσουν σε υποβάθμιση της εκπαίδευσης.
Στην ομιλία της, η Βουλευτής Δωδεκανήσου τόνισε ότι το Υπουργείο δεν έλαβε υπόψη τις ιδιαιτερότητες των ακριτικών νησιών, σημείωσε ότι το κλείσιμο σχολικών μονάδων αποτελεί ακραίο παράδειγμα εγκατάλειψης συγκεκριμένων περιοχών και διεύρυνσης των περιφερειακών ανισοτήτων και ζήτησε από την παριστάμενη Υφυπουργό Παιδείας να επανεξετάσει τις επιλογές του Υπουργείου.

Η ομιλία έχει ως εξής:

Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.

Είχαμε σήμερα από την κυρία Υπουργό, ενημέρωση για το νέο σχολείο και για το νέο σχολικό χάρτη.
Θα ξεκινήσω από τις συγχωνεύσεις των σχολείων, πρώτον, γιατί το νέο σχολείο παραπέμπεται εύλογα σε μελλοντικό χρόνο και ο Τομεάρχης μας, ο κύριος Σπηλιωτόπουλος, θα αναλύσει τις θέσεις μας για τα ζητήματα αυτά και φαντάζομαι θα τα συζητήσουμε αναλυτικότερα σ' αυτή την Επιτροπή και δεύτερο, γιατί αυτή τη στιγμή, το ενδιαφέρον όλων όσων ασχολούνται με την εκπαίδευση, μονοπωλείται από την ανακοίνωση του υπουργείου για τα σχολεία που συγχωνεύονται.
Δεν προτίθεμαι να σχολιάσω τη βραδινή ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας, για μένα ήταν σαν ένδειξη, ότι το Υπουργείο φοβάται, άλλωστε η Κυβέρνηση μας έχει συνηθίσει σε ανακοινώσεις, ακόμη και μετά τα μεσάνυχτα.
Θα κάνω ορισμένες παρατηρήσεις για τις συγχωνεύσεις σχολείων, όπως έκανα και στην προηγούμενη Συνεδρίαση της Επιτροπής.
Κυρία Υπουργέ, νομίζω θα ήταν καλύτερα να πούμε ξεκάθαρα, ότι είναι οικονομικοί οι λόγοι που επιβάλλουν τη συγχώνευση των σχολείων και οι αποφάσεις αυτές έχουν ληφθεί αμιγώς με οικονομικά κριτήρια και όχι με εκπαιδευτικά.
Άλλωστε, μελετώντας τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις, εύκολα και εύλογα διαπιστώνει κανείς, ότι δεν μπορούμε να πούμε ότι αποσκοπούν στη δημιουργία εύρωστων σχολικών μονάδων, αλλά κυρίως στην εξοικονόμηση πόρων μέσω της μείωσης των οργανικών θέσεων των εκπαιδευτικών και στην απαλλαγή της κεντρικής διοίκησης από πόρους για τη μεταφορά μαθητών.
Είναι σαφές και παρά τις διαβεβαιώσεις σας, ότι οδηγούμαστε στη δημιουργία σχολικών μονάδων με πάρα πολύ μεγάλο αριθμό μαθητών, σχηματισμό πληθωρικών τμημάτων και την υποβάθμιση της ποιότητας στην παρεχόμενη εκπαίδευση.
Επειδή εκλέγομαι από ακριτική νησιωτική περιφέρεια και επειδή, όπως είπε και ο κύριος  Λιάνης, «Στην Ελλάδα των συνόρων εντάσσονται και τα ακριτικά Δωδεκάνησα» και επειδή ακριβώς ανέπτυξε το πώς νιώθεις όταν είσαι Ακρίτας Έλληνας, θα ήθελα να τονίσω, ότι το κλείσιμο των σχολικών μονάδων, αποτελεί το πιο ακραίο παράδειγμα εγκατάλειψης συγκεκριμένων περιοχών και της διεύρυνσης ενδοπεριφερειακών ανισοτήτων.
Λυπάμαι που το λέω, αλλά, νομίζω, ότι  θα πρέπει να δείτε τις ουσιαστικές ανάγκες και τις ιδιαιτερότητες των νησιών μας αλλά γενικά και τις περιφέρειες της Ελλάδας. Θα ήθελα να σας δώσω ένα παράδειγμα, και διαβάζω, χαρακτηριστικά από επιστολή του Δημάρχου Καρπάθου, υπενθυμίζω, ότι υπάρχει ομόφωνη απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο Καρπάθου σχετικά με τις συγχωνεύσεις των σχολείων, οι οποίες γίνονται στο νησί.
«Για την Κάρπαθο, προτείνονται συγχωνεύσεις  σχολείων, χωρίς να λαμβάνονται υπόψη οι τοπικές γεωγραφικές συνθήκες, η μορφολογία του εδάφους, η πληθυσμιακή διασπορά, η νησιωτικότητα και άλλα κοινωνικά και ιστορικά στοιχεία. Η σχέση κόστους-οφέλους, στην περίπτωση τέτοιας απόπειρας, θα είναι αρνητική σε όλα τα επίπεδα και τα αποτελέσματα θα αντιφάσκουν ευθέως με όλη τη φιλοσοφία και το πνεύμα του Υπουργείου για τις συνενώσεις».
Επιπλέον, ο Δήμαρχος Καρπάθου στη συνέχεια αναφέρει, συγκεκριμένη και τεκμηριωμένη πρόταση, αλλά και για το γεγονός ότι γίνονται δεκτές οι προτάσεις του στο σύνολο της τοπικής κοινωνίας.
Θα ήθελα να υπενθυμίσω εδώ, ότι η ίδια η Υπουργός, είχε πει στην τηλεόραση ότι δεν μπορεί τα παιδιά στην επαρχία να μετακινούνται σε απόσταση πάνω από 20-25 λεπτά και ότι αυτό θα ήταν και ρητή εντολή και κατεύθυνση προς όλους τους περιφερειακούς διευθυντές εκπαίδευσης.
Μάλλον αυτή η ρητή εντολή δεν έχει γίνει εκατό τοις εκατό κατανοητή, διότι η διαδρομή Σορωνή - Ρόδος χρειάζεται περισσότερο από σαράντα πέντε λεπτά για να διανυθεί. Επομένως, θα πρέπει να το δείτε ξανά αυτό το θέμα, διότι οι μαθητές οι οποίοι εργάζονται κυρίως και το πρωί, θα είναι δύσκολο να διανύσουν αυτή την απόσταση. Παρόλα αυτά, εσείς καταργείται το εσπερινό γυμνάσιο Σορωνής.
Κλείνοντας, θα ήθελα να πω, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε ότι οι σχολικές μονάδες στις μικρές κοινωνίες και κυρίως στην κοινωνία της Σορωνής, αλλά και της κοινωνίας της Καρπάθου, δεν είναι μόνο κτίρια, αριθμοί εκπαιδευτικών και μαθητών, αποτελούν ζωντανά κύτταρα πολιτισμού, με τη δική τους ιστορία και τις ιδιαίτερες σχέσεις σύνδεσης με την τοπική κοινωνία.
Δεν ξέρω αν προτίθεστε να δείτε αυτές τις περιπτώσεις κυρία Υπουργέ, οι οποίες ενδεχομένως είναι πολλές, απλά θα ήθελα και σας παρακαλώ, τουλάχιστον αυτά τα θέματα τα οποία σας έθιξα να τα ξαναδείτε.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More