ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΛΑΘΙΑΝΑΚΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΞΗ "ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ" ΤΟΥ Χ. ΚΟΚΚΙΝΟΥ.

Δευτέρα 27 Ιουνίου 2011

ΘΕΜΑ: Εισήγηση του Γενικού Δ/ντή Προγραμματισμού , Περιβάλλοντος και Υποδομών κ.Ιωάννη Αλβέρτη, Πολ. Μηχ/κού με Ά βαθμό για την απαλλοτρίωση των ακινήτων για την υλοποίηση της οδού “Αεροδρόμιο – Φηρά – Βουρβούλο – Οία Ν. Θήρας μήκους 8.874,26 μ και συνδετήριων οδών (συνδετήριος Καρτεράδου, συνδετήριος Φηρών, Περιφερειακός Φηρών, συνδετήριος Βουρβούλο) περίπου 3.907,18 μ του Δήμου Θήρας του Νομού Κυκλάδων”.







ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ & ΥΠΟΔΟΜΩΝ
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ
ΤΜΗΜΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΥΚΛΑΔΩΝ





Ερμούπολη 17 - 6 -2011
Αριθ. Πρωτ.Τ.Υ. 34779/3310





Ταχ. Δ/νση : Ερμούπολη
Ταχ. Κώδικας : 84100
Πληροφορίες : Δελασούδα Νικολέττα
Τηλέφωνο : 22810 79132
FAX : 22810 84124
E-mail : dtek@1730.syzefxis.gov.gr





ΠΡΟΣ:
Περιφερειακό Συμβούλιο Νοτίου Αιγαίου
Ενταύθα




ΘΕΜΑ: Εισήγηση του Γενικού Δ/ντή Προγραμματισμού , Περιβάλλοντος και Υποδομών κ.Ιωάννη Αλβέρτη, Πολ. Μηχ/κού με Ά βαθμό για την απαλλοτρίωση των ακινήτων για την υλοποίηση της οδού “Αεροδρόμιο – Φηρά – Βουρβούλο – Οία Ν. Θήρας μήκους 8.874,26 μ και συνδετήριων οδών (συνδετήριος Καρτεράδου, συνδετήριος Φηρών, Περιφερειακός Φηρών, συνδετήριος Βουρβούλο) περίπου 3.907,18 μ του Δήμου Θήρας του Νομού Κυκλάδων”.

Μέχρι σήμερα, το κεντρικό και το βόρειο τμήμα της Θήρας, αλλά και η κίνηση απ' αυτά πρός το Αεροδρόμιο εξυπηρετείται απ' το υφιστάμενο επαρχιακό δίκτυο.
Το υπάρχον δίκτυο, παρά τις βελτιώσεις που έγιναν σε αυτό την δεκαετία του 80, δεν επαρκεί για να διοχετεύει με ασφάλεια και άνεση τον τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο των τελευταίων χρόνων.
Έχει επί πλέον δε ένα μεγάλο μειονέκτημα. Διέρχεται μέσα απ' τους οικισμούς του Βουρβούλου, του Ημεροβιγλίου, των Φηρών (μάλιστα δε από το κέντρο του οικισμού), του Καρτεράδου και της Μεσαριάς, με αποτέλεσμα να δημιουργείται κυκλοφοριακό χάος, ειδικά στα Φηρά, που συνεπάγεται υποβάθμιση τόσο του περιβάλλοντος, όσο και των συνθηκών διαβίωσης στους οικισμούς αυτούς.
Επί πλέον, το τμήμα της υφιστάμενης επαρχιακής οδού Ημεροβιγλίου – Οίας, περνά σχετικά κοντά στην Καλντέρα, σε περιοχή δηλαδή με δύσκολο ανάγλυφο, και ως εκ τούτου τα γεωμετρικά της στοιχεία δεν είναι καλά , είναι επικίνδυνα και είναι πρακτικά αδύνατο να βελτιωθούν σοβαρά.

Στα μέσα της δεκαετίας του 80, μελετήθηκε εναλλακτική οδός από Οία προς Φηρά
(με χάραξη στην ανατολική πλευρά του νησιού όπου το ανάγλυφο είναι πιο ήπιο).
Πλην όμως υλοποιήθηκε μόνο περίπου το μισό τμήμα του
(απ' την Οία, μέχρι λίγο πριν από τον Βουρβούλο).

Το τμήμα που δεν υλοποιήθηκε (λόγω προβλημάτων απαλλοτριώσεων και λόγω της ραγδαίας δόμησης των δύο τελευταίων δεκαετιών), αφ'ενός μεν δεν μπορεί να υλοποιηθεί λόγω κατάληψης σε πολλά σημεία της λωρίδας διέλευσης από κτίσματα, αφ'ετέρου, τώρα είναι σκόπιμο η οδός να φτάσει μέχρι την διασταύρωση του δρόμου του Αεροδρομίου με την οδό προς Επισκοπή Γωνιάς και Καμάρι, αφού εν τω μεταξύ η περιοχή μεταξύ Φηρών και Μεσαριάς έχει σε μεγάλο βαθμό οικοδομηθεί.

Επίσης είναι απαραίτητο η υπόψη οδός να συνδεθεί με όλους τους οικισμούς της περιοχής, και κυρίως με τον Πολεοδομικό ιστό των Φηρών. Ενώ και τα Φηρά έχουν ανάγκη από Περιφερειακή οδό που να εξυπηρετεί της ανάγκες εσωτερικής κυκλοφορίας του ίδιου του οικισμού ώστε να περιοριστεί στο ελάχιστον η κυκλοφορία στο κέντρο του οικισμού.

Μέχρι σήμερα, έχει εγκριθεί η προμελέτη της οδού, η προκαταρκτική περιβαλλοντική μελέτη, και η Μ.Π.Ε με την με αρ. πρωτ. 24609/15953/12-10-10 απόφαση και η οριστική μελέτη οδοποιίας με την αρ.78/2-12-2010 Απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Κυκλάδων.

Με την ίδια πιο πάνω απόφαση , το Νομαρχιακό Συμβούλιο ενέκρινε τα κτηματολογικά διαγράμματα και τους κτηματολογικούς πίνακες της υπ’όψη οδού και κήρυξε την αναγκαστική απαλλοτρίωση των απαραίτητων για την υλοποίηση της οδού ακινήτων.

Στην συνέχεια της πιο πάνω απόφασης , η Υπηρεσία μας προέβη σε ελαφρά τροποποίηση της ζώνης απαλλοτρίωσης χωρίς την παραμικρή τροποποίηση της εγκεκριμένης χάραξης για τους εξής λόγους :

Για να υπάρχει λωρίδα φύτευσης, κατά μήκος της διαδρομής της οδού , ειδικά στα τμήματα όπου το ανάγλυφο του φυσικού εδάφους είναι ήπιο.

Για να είναι δυνατή στο μέλλον η διέλευση αγωγών κοινής ωφελείας (ύδρευσης, αποχέτευσης, ηλεκτρικών και τηλεφωνικών καλωδίων κτλ) χωρίς να θίγονται πεζοδρόμια , οδοστρώματα, στερεά εγκιβωτισμού κ.τ.λ.

Για να εξασφαλιστούν καλές ακτίνες καμπυλότητας (της τάξης των 15-20μ.) στις διασταυρώσεις με το υφιστάμενο δίκτυο για την ασφαλή και άνετη είσοδο και έξοδο των οχημάτων στην υπ’ όψη οδό και την εξασφάλιση λωρίδας αναμονής στις διασταυρώσεις με τους συνδετήριους δρόμους και το επαρχιακό δίκτυο.

Για να εξασφαλιστεί η απορροή των όμβριων με ανοικτό αγωγό παράλληλα με την οδό ,σύμφωνα με την υδραυλική μελέτη, σε μικρό τμήμα της οδού.

Για να εξασφαλιστεί η κατασκευή τοίχων ανάσχεσης προβλεπόμενων καταπτώσεων στις θέσεις που προβλέπονται από την γεωλογική μελέτη.



Η αύξηση του πλάτους απαλλοτρίωσης για τις (1) και (2) αιτίες που αφορά μεγάλο μέρος του συνολικού μήκους της οδού , ανέρχεται σε 2 μέτρα περίπου εκατέρωθεν της ζώνης , για την οποία έχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση της με την 78/2-12-10 Απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου.
Με δεδομένα τα πιο πάνω και τα οποία μας υποχρεώνουν να αυξήσουμε το πλάτος της ζώνης απαλλοτρίωσης έχει γίνει προσπάθεια , όταν αυτό είναι εφικτό, να περιορίσουμε το συνολικό πλάτος απαλλοτρίωσης στα 18,00μ. χωρίς να φτάσουμε τα 20,00μ., που με βάση την ισχύουσα Νομοθεσία είναι το όριο πλάτους, κάτω απ΄το οποίο υπό προϋπόθεσης υπάρχει αυταποζημίωση για τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις.

Στην Τεχνική Έκθεση της μελέτης, αναφέρονται αναλυτικά τα στοιχεία πάνω στα οποία βασίστηκε η συγκεκριμένη επιλογή χάραξης της βασικής οδού της Περιφερειακής Οδού των Φηρών και των συνδετήριων Καρτεράδου- Φηρών και Βουρβούλου, και τα κριτήρια που ακολουθήθηκαν.
Ύστερα από τα πιο πάνω, εισηγούμαι :

Την έγκριση των ανασυνταχθέντων για τους πιο πάνω αναφερόμενους λόγους τοπογραφικών διαγραμμάτων κτηματολογικών πινάκων και πράξεων αναλογισμού.



Την απαλλοτρίωση των ακινήτων που απαιτούνται για την υλοποίηση της οδού “Αεροδρόμιο – Φηρά – Βουρβούλο – Οία Ν. Θήρας μήκους 8.874,26 μ και συνδετηρίων οδών της Περιφερειακής των Φηρών συνολικού μήκους περίπου 3.907,18 μ του Δήμου Θήρας του Νομού Κυκλάδων” σύμφωνα με τα κτηματολογικά διαγράμματα ,τους κτηματολογικούς πίνακες και τις πράξεις αναλογισμού που ανασυντάχθηκαν από το μελετητικό γραφείο Ι. Αλαβάνος – Χ. Αθανασόπουλος Ε.Ε και θεωρήθηκαν στις 16-06-2011 απ' την Δ/ντρια Τεχνικών Έργων Κυκλάδων κα Αδαμαντία Συμεοπούλου, για λόγους προφανούς δημοσίου συμφέροντος, αφού απ' την υλοποίησή της:



α) Το βόρειο και κεντρικό τμήμα της Σαντορίνης θα αποκτήσει άνετο, γρήγορο και ασφαλές οδικό δίκτυο.
β) Θα περιοριστεί στο ελάχιστο η κίνηση μέσα στους οικισμούς Βουρβούλου, Ημεροβιγλίου, Φηρών, Καρτεράδου, Μεσαριάς και Βόθωνα και αυτό θα έχει ευεργετικές συνέπειες στους κατοίκους της, αφού θα αναβαθμισθεί το περιβάλλον, οι συνθήκες διαβίωσης και η ασφάλειά τους.
γ) Θα βοηθήσει στην σωστότερη ανάπτυξη όλης της περιοχής.





Ο Γενικός Διευθυντής
Τ.Υ.




Ιωάννης Αλβέρτης











Πολιτικός Μηχανικός με Α΄βαθ.





Συνημμένα :

Κτηματολογικά Διαγράμματα

Κτηματολογικοί Πίνακες και Πράξης Αναλογισμού





Ε.Δ.:

Χ.Α.

Φ.Ε.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More