ΑΓΓΕΛΟΣ ΚΑΛΑΘΙΑΝΑΚΗΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΝΟΤΙΟΥ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΡΑΤΑΞΗ "ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ ΓΙΑ ΤΑ ΝΗΣΙΑ ΜΑΣ" ΤΟΥ Χ. ΚΟΚΚΙΝΟΥ.

Το προφίλ μου

Γεννήθηκα στην Κάλυμνο τον Μάρτιο του 1969 όπου μεγάλωσα και τελείωσα το σχολείο. Ασχολήθηκα με την τέχνη του πατέρα μου, η οποία ήταν η κατασκευή και το εμπόριο επίπλων, το οποίο συνεχίζω μέχρι σήμερα, επιχείρηση που την έχουμε εκσυγχρονίσει και αυτή τη στιγμή κατέχει δεσπόζουσα θέση στον τομέα του επίπλου, στα νησιά μας, αλλά και στον ευρύτερο ελλαδικό χώρο. Κάντε κλικ για περισσότερα...

Η ΟΡΚΩΜΟΣΙΑ ΜΑΣ

Κάντε κλικ για περισσότερα...

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Φωτογραφικό υλικό από τις δραστηριότητες μας. Κάντε κλικ για περισσότερα...

Τετάρτη 5 Οκτωβρίου 2011

ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ



Αθήνα, 28 Σεπτεμβρίου 2011


ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Η πολιτική στάση της Νέας Δημοκρατίας παραμένει πάντοτε υπεύθυνη και ξεκάθαρη. Απέναντι στην αποτυχημένη κυβερνητική πολιτική απαντά με συγκεκριμένες προτάσεις, επεξεργασμένες και στοχευμένες, τις οποίες υποστηρίζει με επιμονή και σταθερότητα.
Στο παρόν σημείωμα περιλαμβάνονται οι θέσεις του κόμματος για καίρια ζητήματα της επικαιρότητας: την επαναδιαπραγμάτευση με την τρόικα, το φόρο για τα ακίνητα, το λεγόμενο «κούρεμα» και τέλος το στόχο της αυτοδυναμίας στις επερχόμενες εκλογές.


Α. Ερώτημα περί επαναδιαπραγμάτευσης:

Η πολιτική που εφαρμόστηκε ως τώρα απέτυχε πλήρως. Άρα κάποια τροποποίησή της είναι απαραίτητη και ρεαλιστική. Η αποτυχία οφείλεται κυρίως στο Πρόγραμμα (λάθος συνταγή), όπως, βέβαια, και στην απίστευτη κυβερνητική ανεπάρκεια.

Τι  θα επαναδιαπραγματευθούμε;
Φορολογία, Ρευστότητα, σταθερότητα και κοινωνικές ανάσες στην Οικονομία.
·         Φορολογία, γιατί τίποτε δεν μπορεί να γίνει με συνεχείς επιδρομές. Οι οποίες ήδη δεν αποδίδουν και πέφτουν τα έσοδα του κράτους:
ü      Φόρος επιχειρήσεων 15% και φόρος μερισμάτων 15%.
ü      Ο Φόρος Φυσικών προσώπων, σε πρώτη φάση στο 40% ανώτατο, και σε τρία-τέσσερα χρόνια να μη ξεπερνά το 30%, με λίγα απλά κλιμάκια.
ü      Το ΦΠΑ να πέσει εκεί που ήταν πριν δύο χρόνια.
ü      Να μειωθούν οι εργοδοτικές εισφορές κατά 25%.
ü      Το «αφορολόγητο» να επιστρέψει στις 12 χιλιάδες ευρώ.
ü      Να καταργηθούν κάποιες φοροαπαλλαγές, ώστε το σύστημα να γίνει πιο διαφανές.
ü      Να μπουν κάποια λογικά «τεκμήρια» πολυτελούς διαβίωσης.
ü      Μείωση ΦΠΑ σε οικοδομές και κατοικία και φόρου μεταβίβασης ακινήτων.
ü      Δυνατότητα επιλογής του μικρομεσαίου επιχειρηματία αν θα φορολογηθεί με τεκμαρτό υπολογισμό ή με πλήρη έλεγχο.
·         Ρευστότητα, διότι χωρίς αυτήν η οικονομία πεθαίνει άμεσα.
ü      Οι τράπεζες παίρνουν κρατικές εγγυήσεις αλλά έχουν κλείσει τη στρόφιγγα στην πραγματική οικονομία, και γι’ αυτό απαιτείται δέσμευση των τραπεζών να προσφέρουν το 20% - 30% των κρατικών εγγυήσεων για τη χρηματοδότηση της οικονομίας.
ü      Λύση στο πρόβλημα της πληρωμής 7 δισεκατομμυρίων ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου το 80% από το 2010 και το 20% από το 2011.
ü      Συμψηφισμός οφειλών από και προς το Δημόσιο.

·         Σταθερότητα, διότι κανείς δεν πρόκειται να μείνει στην Ελλάδα με αυτό το δράμα κάθε τρείς μήνες, και
·         κοινωνικές ανάσες, που επιστρέφουν όλες στην Οικονομία και ενισχύουν την κοινωνική συνοχή (αποκατάσταση των πολύ χαμηλών συντάξεων και των πολυτεκνικών επιδομάτων).

Όπως είπαμε στη ΔΕΘ φέτος, από το σύνολο του δικού μας προγράμματος:
·         Υπάρχουν πολλά στα οποία ΔΕΝ έχει καμία αντίρρηση η Τρόικα (όπως τα μη οικονομικά στοιχεία από το Πρόγραμμά μας, κατάργηση του Νόμου για Ιθαγένεια, πάταξη της μάστιγας του παρεμπορίου κλπ., άλλα από τα οικονομικά: ενεργοποίηση του ΕΣΠΑ, μεγάλοι οδικοί άξονες και συμβάσεις παραχώρησης υποδομών του δημοσίου – λιμάνια και αεροδρόμια).
·         Υπάρχουν κάποια κρίσιμα των οποίων τη σημασία έχει καταλάβει η Τρόικα και τα συζητά (όπως ο άμεσος συμψηφισμός οφειλών από και προς το Δημόσιο, η αποπληρωμή των τρεχουσών οφειλών του Δημοσίου και η εξασφάλιση τρέχουσας ρευστότητας στην πραγματική οικονομία.
·         Τέλος υπάρχουν τρία στα οποία επιμένει η Τρόϊκα να έχει αντιρρήσεις:
     α) μείωση των φορολογικών συντελεστών,
     β) αποκατάσταση των πολύ χαμηλών συντάξεων και
     γ) αποκατάσταση των πολυτεκνικών επιδομάτων.
              Τώρα πλέον έχουν προστεθεί κι άλλα δύο:
           δ) η Επέκταση της Εφεδρείας πέραν του έτους (να μην υπάρξουν απολύσεις, όπως υποστηρίζει η ΝΔ) και
            ε) η κατάργηση του τελευταίου χαρατσιού στα ακίνητα.

Γι’ αυτά, μας ζητούν δημοσιονομικά ισοδύναμα:
Και μπορούμε να βρούμε δημοσιονομικά ισοδύναμα, τα οποία μεταξύ άλλων είναι:
  • ΕΣΠΑ
  • συμβάσεις παραχώρησης που θα φέρουν έσοδα στο δημόσιο
  • η πλήρης και οριστική τακτοποίηση αυθαιρέτων,
  • η κατάργηση του πόθεν έσχες για την οικοδομή για ένα χρόνο,
  • ο επαναπατρισμός κεφαλαίων,
  • η αντιμετώπιση των πολύ ελλειμματικών ΔΕΚΟ, που επιβαρύνουν υπέρμετρα το έλλειμμα. Όπως ο ΟΣΕ, για παράδειγμα, που φορτώνει τον έλληνα φορολογούμενο με έλλειμμα 1 δισεκατομμυρίου σχεδόν κάθε χρόνο.
Απ’ αυτά τα δημοσιονομικά ισοδύναμα, άλλα στην αρχή δεν τα συζητούσε η Τρόικα, άλλα άρχισε να τα συζητάει αλλά κάπως ετεροχρονισμένα (π.χ. μείωση κάποιων φορολογικών συντελεστών, όπως το ΦΠΑ), κάποια τα συζητάει και πιο άμεσα σε σχέση με πριν λίγους μήνες (δέχονται εκ του αποτελέσματος την αναποτελεσματικότητα των συνεχών φορολογικών επιδρομών).
Άλλα τα ακούν με ενδιαφέρον. Όπως το πάγωμα των προσλήψεων για τρία χρόνια (όταν η Κυβέρνηση προτείνει την αναλογία μίας (1) πρόσληψης προς 10 συνταξιοδοτούμενους).


Έτσι θα επιτύχουμε ένα συνδυασμό:
·         αλλαγών που θέλει η κοινωνία και δεν έχει αντιρρήσεις η Τρόικα (κατάργηση του Νόμου για την Ιθαγένεια και τη πάταξη του παρεμπορίου κλπ.).
·         με λύση προβλημάτων που συζητά η Τρόικα (συμψηφισμός, αποπληρωμή ανεξόφλητων  οφειλών του δημοσίου προς ιδιώτες που ήδη έχουν φτάσει σε 7 δισεκατομμύρια, εκ των οποίων το 80% από το 2010 και το υπόλοιπο από το 2011, και ρευστότητα)
·         με κατάργηση κάποιων ακραίων τελευταίων μέτρων (π,χ. χαράτσι) και ταυτόχρονο δημοσιονομικό ισοδύναμο.
·         με πρόσθετες θετικές πρωτοβουλίες δικές μας (π.χ. πλήρη κατάργηση Καμποτάζ και δραστική μείωση υπουργείων). 
·         με κάποιες αλλαγές πολιτικής που έτσι κι αλλιώς τις βλέπει η Τρόικα, έστω και μερικές ετεροχρονισμένες, όπως π.χ. μείωση κάποιων συντελεστών, με δέσμευση ότι θα μειωθούν κι άλλοι, αν τα πράγματα πάνε καλύτερα στα έσοδα.
·         με ξεμπλοκάρισμα ρευστότητας από τις τράπεζες και από τα κονδύλια του ΕΣΠΑ σε έργα που ήδη είναι ώριμα και μπορούν να εκταμιευτούν άμεσα.

Όλο αυτός ο «συνδυασμός μέτρων» μπορεί να αλλάξει το κλίμα μέσα στην Ελλάδα, να σταματήσει την κατάρρευση της οικονομίας να βελτιώσει την τάση των οικονομικών δεικτών και να αλλάξει την εικόνα έξω.
Όλα αυτά είναι ρεαλιστικά! Τα περισσότερα είναι απολύτως ρεαλιστικά και δεν χρειάζονται μεγάλη διαπραγματευτική «πίεση» από την πλευρά μας.
Έτσι θα αλλάξουμε την τάση της οικονομίας: στην αρχή με κύριο όπλο την εκταμίευση του ΕΣΠΑ, στη συνέχεια και με προσέλκυση ξένων επενδύσεων αλλά και με ενεργοποίηση όλου του «οπλοστασίου» των μέτρων μηδενικού ή χαμηλού δημοσιονομικού κόστους (επιδότηση επιτοκίου κατοικίας, ΣΔΙΤ κλπ), που έχουμε έτοιμο.
 
Όλα αυτά είναι απολύτως ρεαλιστικά και για τους λόγους που επεσήμανε ρητά ο Αντώνης Σαμαράς στη ΔΕΘ:
·         Δε ζητάμε τίποτε παραπάνω απ’ όσα έχουν κερδίσει άλλες χώρες στα δικά τους Μνημόνια (Ιρλανδία Πορτογαλία) 
·         Το πρόγραμμα που εφαρμόστηκε εδώ, ήδη απέτυχε σε όλα.
·         Ο κόσμος στην Ελλάδα θα μας έχει δώσει καθαρή εντολή να διαπραγματευθούμε κάποιες αλλαγές πολιτικής, αλλά όχι αλλαγή στόχων.
Μέχρι τώρα η Κυβέρνηση δεν είχε τέτοια νομιμοποίηση. Είχε εκλεγεί με το «λεφτά υπάρχουν» μη ξεχνιόμαστε. Εμείς θα εκλεγούμε για να πιάσουμε τους στόχους της προσαρμογής, αλλά με κάποιες αλλαγές στην οικονομική πολιτική για να δουλέψουν αυτά που δεν δούλεψαν ως τώρα…

Είναι όμως ρεαλιστικά και για κάποιους λόγους που ΔΕΝ είπαμε στη ΔΕΘ:
·         Ο αμερικανός υπουργός Οικονομικών Γκάϊτνερ ήδη πιέζει να υπάρξουν κίνητρα Ανάπτυξης στην ευρωζώνη για να μη βουλιάξει και η Ευρώπη και ο Κόσμος ολόκληρος σε μια ύφεση «διπλού πάτου», που είναι τώρα ο εφιάλτης όλων! Το ίδιο πιέζει και η Κίνα από την πλευρά της...
·         Η ίδια η Καγκελάριος Μέρκελ δηλώνει συνεχώς ότι η χρεοκοπία της Ελλάδας θα είναι μεγάλο πλήγμα -  η έξοδός της από το ευρώ θα είναι καταστροφή! Για όλους.
Δεν πρέπει τέλος να ξεχνούμε ότι η πορεία της ΕΕ είναι πορεία διαρκούς διαπραγμάτευσης και συμβιβασμών. Όχι συγκρούσεων.


Β. Τι θα κάνετε με το χαράτσι στα ακίνητα;

Θα διαπραγματευθούμε ώστε να το καταργήσουμε προτείνοντας λογική αντικατάστασή του με το ΕΤΑΚ. Που προϋπήρχε, το κατάργησε η κυβέρνηση, το επανέφεραν και τελικά δεν το εισέπραξαν ποτέ!  Λόγω της καθυστέρησης στην έκδοση των εκκαθαριστικών σημειωμάτων.
Και για ό,τι λείψει, θα βρούμε μέτρα ισοδυνάμου αποτελέσματος.
Όμως η προτεραιότητά μας είναι να κόψουμε από σπατάλες, όχι να επιβάλουμε φόρους. Ήδη από το Δεκέμβρη του 2009 ζητήσαμε πρώτοι να ληφθούν μέτρα για την περιστολή της σπατάλης. Και ανακοινώσαμε λεπτομερώς, στο Ζάππειο-ΙΙ, 18,4 δισεκατομμύρια περικοπές σπατάλης (π.χ. για μια τριετία καμία πρόσληψη, συγκράτηση φαρμακευτικών δαπανών, μείωση του κόστους ανά νοσοκομειακή μονάδα κ.λπ.)
Κι έτσι πιθανώς δεν θα χρειαστεί τίποτε παραπάνω από ένα πολύ λογικό ΕΤΑΚ.
Αυτή τη στιγμή υπάρχουν και βγαίνουν συνεχώς διαφορετικοί και αλλεπάλληλοι φόροι στην περιουσία.
Εμείς θα έχουμε ένα μόνο φόρο, λογικό, εφαρμόσιμο και που θα τον πληρώνουν όλοι. Άρα και δίκαιο…

Γ. Πώς σχολιάζετε τα όσα λέγονται για «κούρεμα» και «ελεγχόμενη χρεοκοπία».
Εμείς δεν συζητάμε για χρεοκοπία και ο,τιδήποτε συναφές με χρεοκοπία, όπως το «κούρεμα» (πέρα από αυτό της 21ης Ιουλίου). Για δυο λόγους:
·         Πρώτον, διότι ακόμα δεν έχουμε καμία απολύτως πληροφορία για τη λεγόμενη νέα «λύση». Και ο «διάολος» είναι στη λεπτομέρεια (όπως είχε γίνει με τις «εγγυήσεις» στην απόφαση της 21ης Ιουλίου).
·         Δεύτερον και σπουδαιότερο, διότι αν εμείς μιλήσουμε για χρεοκοπία, υπάρχει περίπτωση να τη φέρουμε πιο κοντά. Κι αυτό δεν θα το κάνουμε ποτέ!
Μην περιμένετε εμείς να σχολιάσουμε τέτοια πράγματα. Αν και όταν προταθεί μια τέτοια λύση, θα πούμε την άποψή μας. Άλλωστε, και ο ίδιος ο κ. Βενιζέλος ζήτησε να μη γίνεται δημόσια αναφορά σε αυτό το ζήτημα από την ελληνική πλευρά.
Οι εκτός Ελλάδος μπορούν να λένε ό,τι θέλουν.
Εμάς μας αφορά άμεσα και δεν μπορούμε ούτε να πλειοδοτούμε, ούτε να φέρνουμε πιο κοντά τέτοιες εξελίξεις…

Δ. Ποια είναι η στάση σας στο ερώτημα Αυτοδυναμίας της Νέας Δημοκρατίας;

·         Επιμένουμε ότι η χώρα χρειάζεται ισχυρή εντολή για καθαρές λύσεις. Αυτή θα ζητήσουμε από τους ψηφοφόρους.
·         Επιμένουμε ότι κυβερνήσεις διακομματικής συνεργασίας είναι εύθραυστες και αδύναμες. Άρα ακατάλληλες να πάρουν κρίσιμες αποφάσεις και να διαπραγματευθούν κρίσιμα ζητήματα.
Γι’ αυτό και είμαστε σίγουροι ότι ο Ελληνικός λαός θα ανταποκριθεί στο κάλεσμά μας και θα μας δώσει «ισχυρή εντολή για καθαρές λύσεις».
Ø      Το ερώτημα: «και τι θα συμβεί αν, παρ’ όλα αυτά, δεν υπάρξει αυτοδυναμία», γίνεται εκ του πονηρού. Υπονοεί ότι εφ’ όσον θα μπορούσε να υπάρξει λύση «συγκυβέρνησης» στο μέλλον, γιατί να μην υπάρξει κι από τώρα.

Προφανώς κανείς δεν θέλει αλλεπάλληλες εκλογικές αναμετρήσεις.
Αλλά όλοι πρέπει να θυμόμαστε: ότι σχήματα συγκυβέρνησης είναι αδύναμα και εύθραυστα.
Κι όταν έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα σε δύο κακά, ασφαλώς διαλέγουμε το μικρότερο: παράταση ενάμιση μήνα (με νέες εκλογές), παρά τη συγκρότηση ενός αδύναμου και εύθραυστου σχήματος συγκυβέρνησης για το επόμενο μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αλλά το καλύτερο απ’ όλα είναι να μη χρειαστεί να διαλέξουμε ανάμεσα σε δύο κακά το μικρότερο

Και πρέπει να ξέρει ο ελληνικός λαός, ότι ισχυρή εντολή για καθαρές λύσεις – δηλαδή ισχυρή αυτοδυναμία της Νέας Δημοκρατίας – είναι η καλύτερη λύση για το πρόβλημα της χώρας.
Το μήνυμά μας λοιπόν είναι απλό:
Μην ακούτε αυτούς  που σας καλούν να διαλέξετε το μικρότερο κακό. Διαλέξτε απευθείας το καλύτερο!

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ - ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ ΓΙΑ ΑΣΤΕΡ




Την ερχόμενη Τρίτη, το βράδυ θα συζητηθεί στη Βουλή η Επίκαιρη Ερώτηση που κατέθεσε η Μίκα Ιατρίδη, στις 26-9-2011, σχετικά με την κατάργηση του Οικοτροφείου της Α.Σ.Τ.Ε.Ρ. και την ενδεχόμενη κατάργηση και συγχώνευση της Σχολής με την Αντίστοιχη του Αγ. Νικολάου Κρήτης.

ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού
                                         
ΘΕΜΑ:     «Κατάργηση του Οικοτροφείου της Ανώτερης Σχολής Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου (Α.Σ.Τ.Ε.Ρ.) και ενδεχόμενη συγχώνευση της Σχολής με την αντίστοιχη του Αγ. Νικολάου Κρήτης».

Η Ανώτερη Σχολή Τουριστικής Εκπαίδευσης Ρόδου είναι η πρώτη σχολή του είδους που ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1956. Λειτουργεί στα πρότυπα της διεθνούς φημισμένης Σχολής της Λωζάννης και, μέχρι σήμερα, λειτουργεί με ειδικό πρόγραμμα, το οποίο περιλαμβάνει πρακτική άσκηση κατά τη διάρκεια τόσο των χειμερινών εξαμήνων, όσο και κατά την καλοκαιρινή περίοδο σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Δεν είναι τυχαίο ότι ένα μεγάλο ποσοστό διευθυντών ξενοδοχείων προέρχονται από την Α.Σ.Τ.Ε.Ρ..

Με απόφαση του, την 12-9-2011, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Τ.Ε.Κ. προχώρησε, με το πρόσχημα της περικοπής του κόστους, στην κατάργηση του Οικοτροφείου της Σχολής, προκαλώντας σημαντικά προβλήματα όχι μόνο στους ενενήντα φοιτητές, οι οποίοι την επέλεξαν φέτος για το επίπεδο των σπουδών της Σχολής, αλλά και για το Οικοτροφείο, αλλά και στους εκατό, περίπου, φοιτητές του Β΄ και Γ΄ έτους.

Επιπλέον, έντονη είναι η φημολογία για την κατάργηση της Α.Σ.Τ.Ε.Ρ. και συγχώνευση της με την αντίστοιχη Σχολή του Αγ. Νικολάου στην Κρήτη, γεγονός που θα έχει σημαντικές επιπτώσεις στην εκπαίδευση των στελεχών του τουρισμού.

Ερωτάται ο κ. Υπουργός

1.      Με δεδομένο ότι η ενοικίαση εστιών κοστίζει πολύ περισσότερο από ένα ιδιόκτητο οικοτροφείο, όπως της Α.Σ.Τ.Ε.Ρ. θα επιμείνει η κυβέρνηση στην κατάργηση του ή σκοπεύει να αλλάξει την απόφαση του Ο.Τ.Ε.Κ.;
2.      Σχεδιάζεται, σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας, η κατάργηση της Α.Σ.Τ.Ε.Ρ.;

Η Ερωτώσα Βουλευτής
Τσαμπίκα (Μίκα) Ιατρίδη

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ - ΕΠΙΚΑΙΡΗ ΕΠΕΡΩΤΗΣΗ




Επίκαιρη Επερώτηση αναφορικά με τον κίνδυνο απομόνωσης της νησιωτικής Ελλάδας κατέθεσαν από κοινού οι βουλευτές Λασιθίου κ. Γιάννης Πλακιωτάκης, Κυκλάδων κ. Γιάννης Βρούτσης, Λέσβου κ. Σπύρος Γαληνός, Κέρκυρας κ. Νίκος Δένδιας, Δωδεκανήσου κα Μίκα Ιατρίδη, Ηρακλείου κ. Μανώλης Κεφαλογιάννης, Ρεθύμνης κα Όλγα Κεφαλογιάννη και Χίου κ. Κώστας Μουσουρούλης.

Ακολουθεί το κείμενο της ερώτησης:


ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΥΠΟΥΡΓΟΥΣ:
  1. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
  2. ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ, ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ


ΘΕΜΑ: «Σε πρωτοφανή κίνδυνο απομόνωσης η νησιωτική Ελλάδα»

κ. Υπουργοί,
Μετά την ξαφνική και χωρίς προειδοποίηση διακοπή των δρομολογίων 74 ημερόπλοιων σε Ιόνιο, Αιγαίο και Κρήτη, με αφορμή το πρόβλημα που προέκυψε με την έκδοση πιστοποιητικών από το Ρωσικό Νηογνώμονα, ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα ενδέχεται να δώσει τη χαριστική βολή στα πολύπαθα ελληνικά νησιά, τα οποία απειλούνται, πλέον, ανοιχτά με πρωτόγνωρη απομόνωση.
Πιο συγκεκριμένα, οι 35 άγονες γραμμές (22 αφορούν τη Διεύθυνση Θαλασσίων Συγκοινωνιών και 13 τη Γενική Γραμματεία Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής), κινδυνεύουν να παραμείνουν κυριολεκτικά στον αέρα, καθώς δεν έχουν ακόμη ολοκληρωθεί οι σχετικοί διαγωνισμοί για την υπογραφή των νέων συμβάσεων δημόσιας υπηρεσίας για τη δρομολογιακή περίοδο 2011-2012. Υπενθυμίζεται, ότι στις 31 Οκτωβρίου λήγουν οι ισχύουσες συμβάσεις της περιόδου 2010-2011.
Το εν λόγω πρόβλημα ανέκυψε, καθώς το Υπουργείο Οικονομικών δεν έχει ακόμη απαντήσει στο αρμόδιο Υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας για ένα κονδύλι ύψους 14 εκατ. Ευρώ, το οποίο υπολείπεται και αναμένεται πιθανά να περικοπεί από τις άγονες γραμμές, προκειμένου να προσαρμοστεί ο προϋπολογισμός του τελευταίου στη δημοσιονομική συγκυρία.
Το αποτέλεσμα είναι, να ελλοχεύει ο κίνδυνος να μείνουν τα νησιά μας σύντομα χωρίς πλοία και μάλιστα εντός της χειμερινής περιόδου. Οι γραμμές που σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να περικοπούν, θα αφορούν νησιά τα οποία μπορούν να εξυπηρετηθούν από άλλα μεγαλύτερα, ενώ θα αραιώσουν και οι συνδέσεις με τον Πειραιά. Εξέλιξη, με σοβαρότατες συνέπειες για τις τοπικές κοινωνίες και οικονομίες των νησιών μας, η οποία μάλιστα έχει προκαλέσει και την έντονη ανησυχία των νησιωτών, που δικαιολογημένα διαμαρτύρονται καθώς αισθάνονται τον κίνδυνο της πλήρους απομόνωσης για πρώτη φορά, τόσο κοντά όσο ποτέ.
Ως εκ τούτου:
Επειδή, οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, αποτελούν γέφυρες ζωής για τα ελληνικά νησιά, των οποίων η ανάπτυξη και η επιβίωση των κατοίκων κυριολεκτικά εξαρτάται από τις καθημερινές προσεγγίσεις των πλοίων της γραμμής. Επειδή, το αρμόδιο υπουργείο δείχνει αδυναμία να επιλύσει άμεσα σοβαρά προβλήματα που προκαλούν αδυναμία πρόσβασης στα νησιά του Αιγαίου και παράλληλα οικονομική ασφυξία στις τοπικές οικονομίες και μάλιστα σε μια δύσκολη οικονομικά περίοδο. Επειδή, ο συντονισμός και η ευθύνη για την αποτελεσματική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία των νησιών αποτελεί υποχρέωση της Πολιτείας.
ΕΠΕΡΩΤΩΝΤΑΙ ΟΙ κ. ΥΠΟΥΡΓΟΙ

  1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεται να προβεί το αρμόδιο υπουργείο, προκειμένου να επιλυθεί άμεσα το πρόβλημα ;
  2. Σε ποιους λόγους οφείλεται το πρόβλημα διάθεσης των απαραίτητων πιστώσεων, ώστε να πραγματοποιηθεί ο σχετικός διαγωνισμός ;
  3. Ποιες είναι οι εγγυήσεις που παρέχει το αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να μην οδηγηθούν σε αποκλεισμό τα νησιά της άγονης γραμμής ;
  4. Πως σκοπεύετε να αντιμετωπίσετε άμεσα το πρόβλημα με τα πιστοποιητικά κλάσης των ημερόπλοιων ;

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥ ΚΟΚΚΙΝΟΥ - ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΟ «ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟ» ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ Ν.Α. ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2010 - Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ 28/9/2011


ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΜΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ
ΜΕΛΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΟΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΠΕΡΙΚΟΠΕΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΤΟ «ΣΤΡΑΓΓΑΛΙΣΜΟ» ΤΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΣΕ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΝΤΙΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΟΥΣ ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΥΣ
ΤΩΝ ΠΡΩΗΝ Ν.Α. ΚΥΚΛΑΔΩΝ ΚΑΙ ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ ΓΙΑ ΤΟ 2010

Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΕΡΙΦΕΡΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ 28/9/2011

Ρόδος, 28/09/2011
Κατά τη σημερινή συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής και του Περιφερειακού Συμβουλίου Νοτίου Αιγαίου, συζητήθηκαν οι απολογισμοί των πρώην Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων (Ν.Α.) Κυκλάδων και Δωδεκανήσου. Οι εκπρόσωποι του συνδυασμού «ΝΕΑ ΕΠΟΧΗ για τα νησιά μας» στην Οικονομική Επιτροπή κ. Χαράλαμπος Κόκκινος και κ. Γιώργος Παπαμανώλης τοποθετήθηκαν υπογραμμίζοντας τη διαφωνία τους στην πολιτική των δύο πρώην Ν.Α., όπως αυτή εκφράστηκε μέσα από τον απολογισμό.
Η κριτική που ασκήσαμε αφορούσε αποκλειστικά την πολιτική και όχι τη λογιστική χροιά του απολογισμού η οποία αποτελεί αρμοδιότητα των οικονομικών υπηρεσιών. Κατά τη συνεδρίαση ο συνδυασμός μας συνεχάρη δημόσια τις οικονομικές υπηρεσίες των δύο Ν.Α. που έφεραν σε πέρας, για μία ακόμα φορά, το απαιτητικό έργο της ορθής καταγραφής και απεικόνισης των οικονομικών μεγεθών κατά τη σύνταξη του απολογισμού.
Συνολικά, πρόκειται για δύο απολογισμούς που χαρακτηρίστηκαν από τον «στραγγαλισμό» των επενδύσεων λόγω των περικοπών των επιχορηγήσεων από την κυβέρνηση.
Κακώς η περιφερειακή αρχή εισήγαγε τους δύο απολογισμούς ως ένα ενιαίο θέμα στην ημερήσια διάταξη. Πρόκειται για δύο διακριτά θέματα τα οποία θα έπρεπε να συζητηθούν χωριστά, όπως εξάλλου έγινε και στις Περιφέρειες Κρήτης, Κεντρικής Μακεδονίας και αλλού.
Ακολουθούν αναλυτικά, τα βασικά σημεία της κριτικής του συνδυασμού μας για τον απολογισμό της Ν.Α. Κυκλάδων:

Από τη διαχρονική σύγκριση των απολογισμών της πρώην Ν.Α. Κυκλάδων, διαπιστώνεται δραματική μείωση των επενδύσεων κατά 22% ή 5 εκ. € το 2010 σε σχέση με το 2009.



Όμως, παρά τη μείωση των επενδύσεων, ο απολογισμός του 2010 εμφανίζει πρωτογενές έλλειμμα 9 εκ. €, το οποίο καλύφθηκε από το ταμειακό υπόλοιπο προηγούμενου έτους.
Από πού προήλθε το πρωτογενές έλλειμμα τη στιγμή που είχαν συρρικνωθεί οι επενδύσεις; Οι πληρωμές για «Λοιπές υπηρεσίες» αυξήθηκαν κατά 40% (+2 εκ. €) το 2010. Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τον απολογισμό, η πρώην Ν.Α. Κυκλάδων δαπάνησε το 2010:

1 εκ. € για μισθώματα κτιρίων (δεν υλοποιήθηκε η επιταγή του Υπουργείου Οικονομικών για μείωση των μισθωμάτων που καταβάλουν όλοι οι δημόσιοι φορείς κατά 20%)!

1 εκ. € για αμοιβές φυσικών προσώπων και λοιπές αμοιβές (εκτός από μισθοδοσία και επενδύσεις)!

286 χιλ. € για τηλεφωνικά και ταχυδρομικά τέλη!



Όλα αυτά, κατά το 2010, όταν δημοσιονομική κρίση είχε ήδη «χτυπήσει» τη χώρα μας.
Παράλληλα, στο σκέλος των εσόδων, οι επιχορηγήσεις από την κεντρική κυβέρνηση για επενδύσεις εμφανίζονται μειωμένες κατά 44% ή κατά 16 εκ. €.

Κατά τη σύγκριση των ενταλθέντων και προϋπολογισθέντων εξόδων της πρώην Ν.Α. Κυκλάδων κατά το 2010, διαπιστώνεται έντονη απόκλιση κατά 17%. Η απόκλιση οφείλεται κυρίως στην υστέρηση των επενδύσεων, την οποία παρατηρήσαμε και κατά τη διαχρονική σύγκριση.



Συνοψίζοντας για την πρώην Ν.Α. Κυκλάδων έχουμε έναν αδικαιολόγητα ελλειμματικό, αντιαναπτυξιακό και σπάταλο απολογισμό.
Ακολουθούν τα βασικά σημεία της κριτικής του συνδυασμού μας για τον απολογισμό της Ν.Α. Δωδεκανήσου:

Δεν μας δόθηκαν συγκριτικά στοιχεία από τον απολογισμό του 2009, για να είναι δυνατή η διαχρονική ανάλυση των οικονομικών μεγεθών.

Από τη σύγκριση του ταμειακού υπολοίπου, προκύπτει ότι ο απολογισμός του 2010 της Ν.Α. Δωδεκανήσου είναι επίσης ελλειμματικός, με έλλειμμα 8 εκ. €, το οποίο όπως και στην περίπτωση των Κυκλάδων καλύφθηκε από το ταμειακό υπόλοιπο του 2009. Είναι προφανές ότι το πρωτογενές έλλειμμα προήλθε, κυρίως, από τις περιορισμένες εισροές πόρων από την κεντρική κυβέρνηση κατά το 2010. Ειδικότερα, στον Φορέα 71, όπου εμφανίζονται όλα τα έσοδα προοριζόμενα για επενδύσεις, διαπιστώνεται υστέρηση απολογισμού σε σχέση με τον προϋπολογισμό κατά 67%!!!

Στο σκέλος των εξόδων παρατηρείται επίσης σημαντική διαφορά ενταλθέντων και προϋπολογισθέντων εξόδων, που κυμαίνεται κατά μέσο όρο στο 50% και δεν δικαιολογείται από τη μείωση των κρατικών επιχορηγήσεων.



Ο συγκεκριμένος δείκτης ενταλθέντων / προϋπολογισθέντων εξόδων αφορά την ειλικρίνεια και την ευστοχία του υλοποιούμενου προϋπολογισμού. Ο Απολογισμός της Ν.Α. Δωδεκανήσου αποκαλύπτει το έλλειμμα ειλικρίνειας και ευστοχίας της πρώην νομαρχιακής αρχής.
Ο συνδυασμός μας μειοψήφησε κατά τη συζήτηση των δύο απολογισμών στην Οικονομική Επιτροπή και το Περιφερειακό Συμβούλιο, χαρακτηρίζοντάς τους ως ελλειμματικούς και αντιαναπτυξιακούς, όπως τεκμηριώθηκε παραπάνω.

Χαράλαμπος Κόκκινος
kokkinosxar@yahoo.gr
Επικεφαλής μείζονος μειοψηφίας Περιφερειακού Συμβουλίου Ν. Αιγαίου.
Μέλος Πολιτικής Επιτροπής Νέας Δημοκρατίας

Τρίτη 4 Οκτωβρίου 2011

ΔΗΛΩΣΗ ΜΙΚΑΣ ΙΑΤΡΙΔΗ



Η βουλευτής Δωδεκανήσου Μίκα Ιατρίδη, σχετικά με τα δημοσιεύματα και τις αναφορές των μέσων ενημέρωσης του Νομού Δωδεκανήσου για το διορισμό της ως μόνιμη δημοτική υπάλληλος, και τα οποία αναπαράγονται σήμερα και σε αθηναϊκά μέσα ενημέρωσης, έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το 1994 η τότε Κοινότητα Καλυθιών Ρόδου, στην οποία εκλεγμένος κοινοτάρχης και στη συνέχεια Δήμαρχος, ήταν ο πατέρας μου, συμμετείχε στο ευρωπαϊκό πρόγραμμα THERMIE, έχοντας εξασφαλίσει την απαραίτητη χρηματοδότηση.

Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, υπογράφτηκε οκτάμηνη σύμβαση έργου, για την οποία ο νομοθέτης, τότε, δεν απαγόρευε τη σύναψη και σε άτομα ηλικίας 17 ετών, ώστε να συνδράμω στη γραμματειακή υποστήριξη του προγράμματος. Η Κοινότητα Καλυθιών το 1994 είχε μόνο τρεις διοικητικούς υπαλλήλους.

Για τη σύμβαση αυτή δηλώνω ξεκάθαρα και με απόλυτη σαφήνεια ότι δεν πληρώθηκα, ουδέποτε.

Στη συνέχεια,  και αφού η Κοινότητα Καλυθιών είχε μετατραπεί σε Δήμο Καλλιθέας, γίνεται χρήση των αντίστοιχων νόμων και το 1998 λαμβάνω προσωποπαγή θέση υπαλλήλου αορίστου χρόνου στον εν λόγω Δήμο.

Από το 1998 έως το 2002, ως υπάλληλος αορίστου χρόνου στο Δήμο Καλλιθέας, δηλώνω ξεκάθαρα και με απόλυτη σαφήνεια ότι δεν εισέπραξα κανενός είδος μισθού, κάνοντας επιπλέον χρήση εκπαιδευτικών και άνευ αποδοχών αδειών.

Το 2002 μονιμοποιούμαι στο Δήμο Καλλιθέας και αμέσως μετά μετατάσσομαι στο Δήμο Ιαλυσού, όπου και υπηρέτησα ανελλιπώς και με συνέπεια ως υπάλληλος και ελάμβανα κανονικά τη μισθοδοσία μου. Την περίοδο αυτή ήμουν φοιτήτρια σε μεταπτυχιακό πρόγραμμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο και, όποτε χρειαζόταν, έκανα χρήση εκπαιδευτικών αδειών, ακολουθώντας τις προβλεπόμενες από το νόμο διαδικασίες, όπως, άλλωστε, επιβεβαιώνει και ο Δήμαρχος Ιαλυσού.

Στο δια ταύτα. Η όλη διαδικασία ξεκίνησε σε ανύποπτο χρόνο, πριν αρκετά χρόνια, όταν εγώ σαν νέος άνθρωπος είχα τελείως άλλες στοχεύσεις και δεν μου πέρναγε καν από το μυαλό ότι θα εκλεγόμουν βουλευτής Δωδεκανήσου. Ακόμα και η μονιμοποίηση μου έγινε πέντε χρόνια πριν την πρώτη μου υποψηφιότητα ως βουλευτής Δωδεκανήσου το 2007.

Επιπλέον, στην τοπική κοινωνία των Δωδεκανήσων ήταν γνωστό ότι είμαι η κόρη του πρώην δημάρχου Καλλιθέας, όπως και το ότι ήμουν μόνιμη δημοτική υπάλληλος. Σημειώνω, για όσους σκόπιμα διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα και κάνουν ότι δεν ξέρουν, ότι για να κατέλθω στις εκλογές του 2009 είχα παραιτηθεί από τη θέση μου, βάσει νόμου, και ως εν ενεργεία βουλευτής, διευκρινίζω, ότι αυτά τα δυο χρόνια δεν πληρώνομαι από το Δήμο.

Όμως, οι συμπατριώτες μου στη Δωδεκάνησο, αλλά και γενικά οι Έλληνες πολίτες, αντιλαμβάνονται ότι λόγω της θέσης του πατέρα μου τότε, υπήρχε η γνώση των αντίστοιχων νόμων, και έγινε χρήση τους. Και θεωρούν, ευλόγως, ότι αν ο πατέρας μου δεν ήταν σε αυτή τη θέση, τότε και εγώ δεν θα είχα μονιμοποιηθεί.

Ειλικρινά, λυπάμαι που δεν μπορώ να επιστρέψω στο παρελθόν και να αλλάξω κάτι. Το μόνο που μπορώ να κάνω, και με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή ο κόσμος αγωνιά για το μέλλον του, την εργασιακή εφεδρεία και τις απολύσεις στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα, είναι να παραιτηθώ οριστικά από τη θέση μου ως μόνιμη δημοτική υπάλληλος.

Η οριστική μου παραίτηση κατατέθηκε στον, αρμόδιο πλέον, Δήμο Ρόδου την Τρίτη 27-9-2011.»

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More